زیرساخت

خدمات شبکه و زیرساخت پارس نانو

توسعه فنی شبكه‌های كامپیوتری و توسعه كاربردهای استفاده از شبكه نیاز به دانش فنی ، تجربه و تسلط به آخرین دستاوردهای فناوری را در طراحی شبكه كامپیوتری بیش از پیش نمایان ساخته است. بعلاوه ، انتخاب پیمانكار مناسب جهت اجرای شبكه با در نظر گرفتن توان فنی ، تجربه و نظارت بر نحوه اجرای پروژه از به هدر رفتن سرمایه و زمان برای پیاده‌سازی شبكه جلوگیری و اجرای صحیح آن را تضمین می‌كند. بی شک مدیران سازمانهایی که به فکر کیفیت و طول عمر شبکه هستند راه اندازی شبکه را به دست متخصصانی که چندین سال در زمینه شبکه و امنیت کار کرده اند و شناخت کافی از آسیب های احتمالی شبکه در آینده دارند می سپارند و بسیار مایل هستند که این تیم دارای نام و نشان رسمی و ثبت شده و به راحتی قابل دسترس باشند.

یک طراحی شبکه درست و اصولی میتواند زیرساخت کسب و کار را به بهترین شکل ممکن مهیا سازد. کارشناسان متخصص و متعهد پارس نانو معتقدند که شبکه کامپیوتری شما یک ابزار مهم در پیشبرد اهداف و توسعه سازمان شما باشد. شبکه رایانه ای شما باید کارآمد و متناسب با نیازهای موجود طراحی و راه اندازی شود و هم چنین با استفاده بهینه از آن، دسترسی کاربران به منابع وخدمات شبکه به آسان ترین شکل ممکن فراهم گردد. بر این اساس ، شرکت فناوری اطلاعات پارس نانو با افزایش دانش و تجربه خود ، خدمات مشاوره ، طراحی و نظارت بر اجرای شبكه كامپیوتری را معرفی و ارائه می‌نماید.

خدمات ما:

  1. مشاوره و نظارت

برآورد نیاز سازمان با درنظر گرفتن توسعه آتی آن ، بعنوان نخستین گام از طراحی ضروری است. در این مرحله ، تیم فنی پارس نانو از سازمان بازدید و اطلاعات و نیازهای آن را با همكاری مدیران و كارشناسان مرتبط ، تعیین می‌كنند. بدین ترتیب ، مدیران اطلاعات لازم برای مشخص كردن حدود و جزئیات و حتی فازهای اجرای شبكه را در اختیار خواهد داشت.

پس از آن ، طراحی شبكه بر اساس نیازهای مشخص شده فوق انجام شده و مستندات فنی ، شامل فهرست تجهیزات و خدمات مورد نیازبه شرح ذیل به همراه نقشه‌های ارتباطات و ساختار شبكه تهیه می‌گردد:

– ممیزی پروژه های پسیو اجرا شده و یا در حال اجرا
– مشاوره و طراحی غیرفعال شبکه اعم از کابل های مسی و فیبرنوری مطابق با ساختار کابل کشی ساخت یافته طبق آخرین استاندارها.
– مشاوره و طراحی  در حوزه امنیت شبکه های کامپیوتری
– ارائه مشاوره در امور سامانه های نرم افزاری مجازی سازی
– ارائه مشاوره در امور سامانه های نرم افزاری ذخیره سازی اطلاعات
– ارائه مشاوره در امور مسیریابی و سوییچینگ
– ارائه مشاوره در امور طراحی و تحلیل سیستم های نرم افزاری شبکه
– تحلیل فرایندهای حوزه شبکه و زیرساخت به جهت دستورالعمل مداری

اهمیت نظارت از دو جنبه قابل بررسی است:

– نظارت بر انطباق مشخصات فنی تجهیزات با طرح ارائه شده و اصل و معتبر بودن تجهیزات

– رعایت استانداردها و اصول فنی عملیات اجرای شبكه

 شرکت فناوری اطلاعات پارس نانو برای رسیدن به این هدف در مراحل مختلف اجرای پروژه با تعیین دقیق معیارهای فنی و نظارت بر مراحل مختلف بر تجهیزات و خدمات ارائه شده نظارت می‌نماید. این مراحل شامل تحویل طرح شبكه ، نظارت در حین اجرا و تحویل آزمایشی و نهایی پروژه پس از تكمیل اجرای شبكه می‌باشد.

نصب و راه اندازی

مطبق با بررسی و مطالعات اولییه کارشناسان پارس نانو، بر اساس نیازهای جاری سازمان و نیاز های آینده سرویس هایی جهت به روز رسانی، ارتقا و یا توسعه زیر ساخت در قالب موضوعات ذیل انجام می پذیرد:

– راه اندازی سرویس های مبتنی بر سکوهای Windows, Linux, FreeBSD, Unix

– نصب و  اجرای سامانه های نرم افزاری مجازی سازی

– نصب و اجرای سامانه های نرم افزاری مربوط به ذخیره سازی اطلاعات

– اجرا و راه اندازی بستر فیزیکی دیتا سنتر مطابق با استانداردهای جهانی.

– پیاده سازی ارتباطات شبکه های فرا ساختمانی بر مبنای بی سیم و خطوط دیتا

نگهداری و پشتیبانی

در پروژه هایی که نصب و راه اندازی و یا ارتقاء شبکه به عهده پارس نانو بوده ویا مطالعات و تهیه مستندات و ضعیت حال حاضر شبکه آن مجموعه موجود می باشد، این شرکت توانایی ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری واحد انفورماتیک را به صورت تامین نیروی متخصص، قرارداد های پشتیبانی موردی و پشتیبانی از راه دور را دارا می باشد.

شبکه وزیرساخت

پروژه های انجام شده